wtorek, 18 października 2016

Courtship Book TAG


Zapraszam na mój pierwszy TAG :) Mam nadzieję, że Wam się spodoba :D
Poczułam się nominowana przez Justynę z bloga zaczytanajus [KLIK]



1. Zauważenie - książka, którą kupiłaś ze względu na okładkę.

Odpowiedzą na to pytanie może być prawie każda książka stojąca u mnie na półce. Ale ostatnio bardzo mnie zauroczyła właśnie "Dziewczyna z Dzielnicy Cudów" Anety Jadowskiej. Okładka jest piękna, dopracowana i do tego te ilustracje w środku <3 



2. Pierwsze wrażenie - książka, którą kupiłaś ze względu na opis.

Hmmm, na to pytanie już mi ciężej odpowiedzieć, bo rzadko w ogóle czytam opisy, a książki kupuję na podstawie rekomendacji i okładek. Ale przeglądając moje zbiory stwierdziłam, że był to "Chłopak, który stracił głowę". Chociaż okładkę też ma niczego sobie to robotę zrobił tutaj właśnie opis. Zaintrygowało mnie to, ze chłopak miał amputowaną głowę, a potem zamrożoną. A po trzech latach wraca do żywych i musi się uporać z życiem. Koniec końców książka nie była taka dobra jak się tego spodziewałam, ale miło ją wspominam :D

3. Słodkie rozmówki - książka z niesamowitym stylem pisania.

Chwilkę musiałam się zastanowić, bo wahałam się między "Oddam Ci Słońce" Jandy Nelson, a "Osobliwymi i Cudownymi Przypadkami Avy Lavender" Leslye Walton, padło jednak na to drugie :D Po raz kolejny przepiękna okładka, ale i prze cudowne wnętrze. Czytając ją czułam coś czego nigdy wcześniej przy czytaniu nie czułam. Jakiś taki niepokój, zło, ale również magię czającą się na kartach tej powieści. Nic dodać, nic ująć! <3

4. Pierwsza randka - pierwszy tom serii, który sprawił, że od razu chciałam sięgnąć po kolejny.

Do tego pytania dopasowałam "Czerwień Rubinu" Kerstin Gier, czyli pierwszy tom trylogii czasu. Przy tej pozycji byłam w komfortowej sytuacji, bo miałam na półce wszystkie tomy, dlatego od razu zabrałam się za dalsze części. Czasem główna bohaterka mnie na prawdę irytowała, ale koniec końców bardzo
lubiętę serię i Wam ja polecam :D 


5. Nocne rozmowy telefoniczne - książka przy której przetrwałam noc.

Do tej kategorii dobrałam "November 9" Coleen Hoover, którą czytałam na pdf w fanowskim tłumaczeniu. Zarwałam noc i poszłam spać jak już się jasno zaczynało robić :') Pamiętam, że szłam jeszcze spać taka zapłakana, ale szczęśliwa. Teraz ta książka wychodzi w Polsce i na pewno ją kupię. Jak każdą książkę, przedstawioną tutaj bardzo Wam ją polecam <3

6. Zawsze w myślach - książka, o której nie mogę przestać myśleć.

"Duma i Uprzedzenie" Jane Austen. Mój ukochany klasyk, który zawsze mam w myślach. Czasem może nawet nie całą książkę, a zjawiskowego Pana Darcy <3 

7. Kontakt fizyczny - książka, którą kocham za towarzyszące mi przy niej uczucia.

"Dar Julii" Tahereh Mafi. Ogólnie to cała seria Julii, ale najwięcej emocji wyzwoliła właśnie ostatnia część. Te książki to może nie literatura wysokich lotów i miejscami były bardzo przewidywalne, ale jednak lubię je i przy czytaniu ich towarzyszyło mi wiele emocji (pewnie ma na to wpływ to, że była to jedna z moich pierwszych dystopii).


8. Spotkanie z rodzicami - książka, którą mogę polecić rodzinie lub znajomym.

Percy Jackson! A dokładniej "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" Ricka Riordana to książki, które może czytać każdy w różnym wieku. Ja mam 15 lat, ale czuję, że osoby starsze znajdą tam coś dla siebie, bo chyba każdy lubi mitologię grecką jeszcze przedstawioną w taki sposób! Nie piszę o osobach młodszych ode mnie, bo one się w tym zakochają. Jeśli książkę można by określić mianem "familijnej" to ta na pewno by taka była :D


9. Myślenie o przyszłości - książka, która będę czytać jeszcze wiele razy w przyszłości.

"Mały Książkę"! Póki co przeczytałam ja dwa razy. Za pierwszym mi się nie podobała, a za drugim byłam oczarowana, za trzecim się zakocham! :D

10. Dzielimy się miłością - kogo taguję?

Tak jak Justyna nominuję wszystkich którzy chcą ten TAG wykonać :D Jeśli się zdecydujecie to poproszę o link w komentarzu do waszego TAGu, chętnie przeczytam! :D


Dziękuję za dotrwanie tutaj, jeśli wam się podobało, lub czytaliście coś z powyższych, zapraszam do komentowania :) 


3 komentarze:

  1. "Dotyk Julii" to taka seria, w której przeszłam do słabej książki do takiej całkiem dobrej.
    "Mały Książę" jest cudowny <3
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się bardzo podobała, ale tą serię się albo kocha albo nienawidzi :D Chociaż wolę jej teraz nie czytać, bo tak jak wspominałam była ona dla mnie jedną z pierwszych dystopii i to pewnie miało wpływ na jej odbiór :D

      Jest <3 Nie wiem czemu za pierwszym razem mi się nie podobał ;-;

      Usuń
  2. He, miło mi :)) Było by fajnie, gdybyś zrobiła recenzje Chłopaka, który stracił głowę! <3 Tak wgl to SUPER blog :))) <33

    http://zaczytanajus.blogspot.com/ XD

    OdpowiedzUsuń