sobota, 15 października 2016

Cud chłopak R.J. Palacio-recenzja

Wracam po ogromniaście długiej przerwie i tym razem będę systematyczna (jasne, zawsze tak mówię). Tradycyjnie jeśli chcecie poznać moje odczucia dotyczące tej książki zapraszam do rozwinięcia postu :D

"Tak na marginesie, mam na imię August. Nie powiem wam, jak wyglądam. Cokolwiek sobie wyobrażacie, w rzeczywistości jest pewnie gorzej."


Fabuła

August urodził się ze zniekształconą twarzą. Rzadko kiedy miał kontakt z innymi dziećmi. Od małego uczony był przez mamę w domu. Teraz mając 10 lat idzie do szkoły. Będzie musiał zmierzyć się z okrutnym zachowaniem otaczających go dzieci. Całkiem sam, bez pomocy siostry Olivii, oraz rodziców. Jak sobie poradzi? Przeczytajcie by zobaczyć :D


"Jeśli możesz dać dowód albo swojej racji, albo dobroci, daj dowód swojej dobroci"


Moje opinie i spostrzeżenia

Jak dla mnie książka ta jest przegenialna <3 Zacznijmy może od tego co się na początku rzuca w oczy. Piękna miękko-twarda oprawa z przyciągającą wzrok okładką oraz biały papier (ja nie lubię, ale znam miłośników :D). Świetnie poprowadzona narracja, która co kilka rozdziałów nam się zmieniała, bowiem nie patrzyliśmy na świat tylko oczami Augusta, ale też jego siostry i przyjaciół. Przez to mieliśmy obiektywne spojrzenie na dane sytuacje. Pamiętam, że jak po przeczytaniu części Augusta, miałam takie "ach, ta jego siostra przesadza, jak ona tak może", a potem przeczytałam o tej samej sytuacji z perspektywy Olivii i moje zdanie uległo zmianie o 180 stopni. Bohaterów dało się lubić, a nawet z nimi utożsamiać. Choć w tej książce nie znajdziecie idealnych postaci, oni są po prostu ludźmi. Zdecydowanym plusem powieści jest brak często powielanych schematów. Kilka razy się porządnie wzruszyłam, a czasem uśmiałam. Książka zmusza nas do refleksji i przemyśleń. Może zmienić nasz światopogląd. Pokazuje, że każda osoba zasługuje na szczęście i przyjaźń, niezależnie od wyglądu. Na pewno na długo zostanie mi w pamięci.


"Wszyscy powinniśmy przynajmniej raz w życiu dostać owację na stojąco, bo przecież każdy z nas zwycięża ten świat."


Komu Polecam? 

Wszystkim! Chociaż książka jest kierowana do młodszych dzieci, takich w wieku Augusta (10 lat ;) ), to starszym też powinna się spodobać (w końcu mam 15 lat i mi się podobała :D). Ale wydaję mi się, że starsi, starsi dostrzegą w niej potencjał, choć miejscami może im się nie podobać dziecinne słownictwo. 




Ocena na Lubimy Czytać:
9/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz