piątek, 13 maja 2016

Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender-Leslye Walton-recenzja


Książka jak wskazuje tytuł osobliwa i cudowna, bardzo mi się podobała, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej koniecznie rozwińcie post :)





Fabuła 

Ava Lavender urodziła się ze skrzydłami. Jej narodziny wywołały niemałe zamieszanie wśród ptaków. Nie ma magicznych mocy, nie potrafi nawet latać, jest tylko zwykłą nastolatką, chociaż niektórzy tego nie widzą. Ktoś wziął Ave za anioła, a to skończyło się tragicznymi wydarzeniami. Chociaż Ava jest głównym narratorem, w powieści pojawia się dopiero po setnej stornie. Wcześniej śledzimy losy babki i matki głównej bohaterki, które również są cudownymi bohaterkami. Wszystkie kobiety z rodu Lavender są wyjątkowe i osobliwe. Nie chcę nic więcej mówić na temat fabuły, musicie się dowiedzieć tego sami :)

Moje opinie i spostrzeżenia 

Zdjęcie z mojego instagrama - book.and.me.18
Książka ta jest wyjątkowa, jedyna taka na rynku wydawniczym, napisana w realizmie magicznym. Bez schematów, bez trójkątów miłosnych, bez wkurzającej bohaterki. Mogę szczerze powiedzieć, że polubiłam wszystkie kobiety z rodu Lavender, chociaż nie zawsze zgadzałam się z ich decyzjami. Wszyscy bohaterowie w książce Leslye Walton są dobrze nakreśleni, nikt nie jest płaski, ani papierowi, każdy ma własną osobowość i charakter. Rzadko też spotykam się z tak ambitną literaturą młodzieżową, a klimat tej powieści jest nie do podrobienia, to po prostu trzeba poczuć! W pewnym momencie ryczałam jak bóbr, a w innym śmiałam się głośno. Chociaż ta historia pokazuje jak niszcząca potrafi być potęga miłości, to pokazuję też, że jest nadzieję na lepsze jutro. Nie zapominajmy też o pięknym wydaniu tej książki-błyszczące piórka i świetna faktura okładki~prawdziwa gratka dla srok okładkowych.




Komu polecam, a komu odradzam?
Znów nie polecam młodszej młodzieży, gdyż ta książka zawiera w sobie dużo okrucieństwa, a młodsi czytelnicy mogą się zrazić. Wydaję mi się, że młodzieży 14-letniej już powinna odpowiadać. Górnej granicy wieku nie da się określić :)

Ocena na Lubimy Czytać:
10/10

8 komentarzy:

  1. Okładka jest śliczna! Jedna z moich ulubionych :D Muszę w końcu przeczytać tę książkę, bo jeszcze nie spotkałam się z negatywną oceną tej historii :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie :D Ta historia jest na prawdę świetna ;D

      Usuń
  2. Dużo słyszałam dobrego o tej książce, ale chyba jednak się nie skuszę. Przecudowne zdjęcia! ;)
    Pozdrawiam,
    Kania Frania z kaniafrania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś najdzie Cię na nią ochota :))
      Dziękuję i również pozdrawiam <33

      Usuń
  3. Super zdjęcie! <3
    Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3
      Cieszę się, bo naprawdę warto *o*

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że "Delirium" również Ci się spodoba :) A nawet jeżeli nie, to może napiszesz mi, co takiego Ci się nie podobało :)

      Usuń
  4. Właśnie wczoraj przyszła do mnie paczka, w której między innymi była ta książka. Mam nadzieję, ze już niedługo ja przeczytam i też mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń